Docenten

Nadat Marieke voor de Wind in 2006 afstudeerde als klinisch neuropsycholoog aan de VU Amsterdam, besloot ze haar andere passie te volgen. In 2011 studeerde ze af aan het Koninklijk Conservatorium te den Haag, waar ze docent muziek studeerde (met hoofdvak fagot). Sindsdien heeft ze op verschillende scholen lesgegeven, voornamelijk aan kinderen van 4 t/m 12. Ze heeft lessen en workshops gegeven voor verschillende organisaties en is verbonden als vakleerkracht aan verschillende basisscholen. Inleving, creativiteit, beleving, het kunnen uiten van emoties en samenwerken zijn de belangrijkste elementen in Marieke haar muzieklessen. Het ontwikkelen van muzikale vaardigheden als ritme, toonhoogte, puls en harmonie zijn belangrijke bouwstenen hiervoor. 
Om contact te houden met het muzikale speelveld, is zij actief als zangeres, pianist, saxofonist en fagottist in verschillende ensembles, orkesten en bands.
Saskia van Herwijnen wilde al van jongs af aan ballerina worden. Of juf. Het werd een combinatie van beiden. In 2002 studeerde ze af als dansdocent dansexpressie en internationale dans (Fontys Dansacademie) en vervolgens behaalde ze in 2005 haar diploma docent moderne dans (Codarts Dansacademie). Sindsdien heeft ze veel kinderen, jongeren en volwassenen het plezier van dans bijgebracht, zowel in het amateurdansveld als in het basis- en middelbaar onderwijs. Saskia is een dansdocent met een duidelijke visie. Naast het ontwikkelen van lichaamsbewustzijn en motorische vaardigheden, zijn samenwerking, muzikaliteit, creativiteit, presenteren, reflecteren, inzet en het gebruik van de danselementen voor haar net zo van belang. Beweging en beleving staan in haar lessen naast elkaar. Saskia ziet dans, en kunst in het algemeen, als een doel en niet als een middel om andere (zaak)vakken te dienen.